Slavomír Magál se věnuje mediální a marketingové komunikaci jak z teoretického, tak praktického hlediska. Své bohaté zkušenosti z působení v mezinárodních marketingových a reklamních agenturách aktivně přenáší do vzdělávacího procesu. Jeho výzkum se soustředí na výrazové prvky a semiotická východiska při tvorbě audiovizuálních komunikačních prostředků, stejně jako na kreativitu v marketingu a marketingové komunikaci.
Vystudoval VŠMU a UK v Bratislavě. Dvacet let zastával vedoucí pozice na katedrách masmediální a umělecké komunikace. Absolvoval studijní pobyty na Oxford University a University of Southern California v Los Angeles. Jako lektor a odborník vystupoval v Tokiu, Singapuru, Moskvě, Londýně, Dubaji, Bangkoku, Kuala Lumpuru a Florencii.
Je editorem řady uměleckých publikací a vede kreativní projekty v rámci akademické spolupráce a programů Evropské unie. Mezi jeho hlavní oblasti zájmu patří sémiotika v marketingové komunikaci, audiovizuální komunikační prostředky a jejich dopad, stejně jako výrazové prvky při budování značky.